Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Kanak-Kanak Ribena >

Tabik spring to Superb Ibu


" Ibu. Nak kain tu, boleh? Cuba baling, nanti angah try sambut. "

Ibu baling , tanganku sambut laju.
Eh? Lain macam je skill.

" Ibu pernah masuk sukan ke ? "

" Pernah. Olimpik masa kat kampus dulu . "



Serius ka , ibu ??
Kita tak abeh taaruf lagi ni .

" Sukan apa ? "

" Lompat tinggi . Lagi satu merentas desa. "

 Serius aa..

" Bola boleh main ? "

" Volleyball "

Patutlah lain macam.

" Angah suka lari pecut . Ibu boleh ? "

" Lari jarak jauh boleh, kalau jarak dekat tak boleh. Ibu cepat terkejut bila bunyi wisel , nanti orang lain lari kat depan, ibu lari kat belakang. "



Tabik spring to superb ibu. Kawad kaki pun kemas, menembak pun padu, panjat pokok pun terer, berenang pusing pulau pun boleh walau tak pandai berenang. Pergh. Serba-serbi boleh.

Meski kini zaman mudamu telah berlalu tak akan kembali, tubuh yang sihat kian mengundur pergi, moga semangat dalam dirimu yang kekal utuh berdiri.

Ijinkan anakmu ini menyerap kehaybatan mu , wahai ibu :)

Lekas² sihat ya...

Image result for mom


No comments: