Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Kanak-Kanak Ribena >

Awak Jangan Takut Sangat

' Saya takutlah. Selasa ni nak exam, material baru bukak. Habislah ! Ke laut jugak subjek ni.. ' 

' Bukan awak sorang. Saya pun sama.. '

' Awak lain. Awak scorer. Saya tak. Saya takutlah.. '

' Tak. Saya pun sama je. Awak jangan takut sangat. Perasaan tu tak baik pun sebenarnya. Ia akan bantutkan pemikiran dan usaha kita.

Cuba awak target untuk malam ni, bahagian mana yang awak nak habiskan. Bila awak berjaya capai target tu, awak akan rasa tenang sikit dan puas hati walaupun material belum habis. Yang penting, jangan terlalu takut. '

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dalam banyak-banyak manusia yang Allah hadirkan,
Kita selalu rasa mereka adalah orang yang berbeza,
bertali-arus datang dan pergi.
Hakikatnya, ada persamaan antara mereka.
Mereka adalah 'utusan-kasih-Rabbmu' yang sentiasa singgah meninggalkan 'bekas' pada hidup kita. Biarpun untuk seketika. Sedetik cuma. Tetap menggaris pelangi makna yang sempurna.

Sungguh, Allah itu dekat.
Dia paling tahu apa runsingmu. Apa fikirmu.
Maka, zikir selalu kepadanya. Nah, pasti dia hantarkan 'solusi' thorbaik dengan pelbagai asbab dan cara. Masha Allah !

Btw, Thanks a lot ! Thanks kawan. I've done.
Indeed, Just have faith and never give up.
The target materials are finished ! HmduliLlah ya Rabb.


No comments: