Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Kanak-Kanak Ribena >

Basuh Bulu Mata??

` Selalu gatal mata ya? ` Doktor muda itu bertanya.

` Huh? Hurm, kadang-2 rasa gatal juga.. `

` Hygiene tak berapa baik ni. Cuba tengok di sekitar bulu mata awak. Banyak kotoran yang melekat. Kotoran dari bulu mata ni, akan masuk ke mata bila terlalu banyak. Itu yang menyebabkan mata kita gatal `

` Series lah doktor? Sebab ni ke mata gatal? Tak sangka bulu mata pun kena basuh. Wudhu tak cukup, eh?`

` Yup. Bulu mata kadang-2 berminyak menyebabkan lagi banyak debu boleh melekat. Kalau terlalu teruk, bulu mata boleh melekat antara satu sama lain dan gugur bagai bunga sakura ketika musim sejuk. ` Oh, selama ni saya fikir bulu mata tu jatuh tanda orang rindu. Kohkohkoh.

`Ok. Foin. Jadi, nak buat gena ni doktor? `

` Ambil baby shampoo dan gosokkan di bahagian atas mata espeseli kat bulu mata tu. `

` Hah?? Tak pedih ke? `

` Buat lex buat pis. Tak pedih lah.. `

Senyum.


No comments: