Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Kanak-Kanak Ribena >

' Hahahaha. Bukanlah ! '

Dia mengirim kuiz di wasep. Sebab lama tak berborak, maka saya layan.


Soalannya,
' Bila semut nampak manusia, dia tak lari pun. Malah, dia buat tak tahu saja. Tak takut. Cuba teka kenapa? '

Err. Saya putus fius. Cannot brain. Hump.

Laju jari ini menulis, berusaha untuk 'menembak' jawapan.

' Oh. Senang je tu. Semut tu tak lari sebab dia tahu je, kalau kena pijak, belum tentu dia mati. Semut kan ringan.. Kalau jatuh KLCC pun, komfem belum inna lillah.. '

Hehe. Menjawab tak?

' Hahahaha. Bukanlah ! '

Saya tersenyum. Dah agak, jawapan yang saya bagi komfem salah. Hehe.

So, jawapannya..?

' Semut tak takut manusia sebab manusia pun Allah cipta. Sama je level kita dengan semut ni. Cuma saiz yang sedikit tak sama. Satu perbezaan yang ketara antara kita dan semut adalah diorang takut Allah. Tapi, tak semua manusia takut Allah. Hashtag muhasabah. '

Gulp. Tercengang.
*Simbah kepala dengan air softner dalam baldi.


No comments: