Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Kanak-Kanak Ribena >

Aku Itu Boleh Jadi Kamu.

Contengan Fesbuk Bertarikh 25 November 2014


Teringat
Memori zaman nursery
Zaman tadika
Zaman sekolah rendah
Zaman sekolah menengah
Zaman di PLKN. Ek

Sedih! Semuanya mustahil bakal berulang.

Tiba-tiba...

Gulp!

Macamana sekarang ni kalau aku sedang berada di hari persidangan akhirat??

Teringat hari-hari yang pernah aku lalui masa hidupku di dunia dulu..

Sedihnya!

Tentu rasa menyesal sebab poket yang kembung dengan duit tak pernah diseluk untuk keluarkan isinya pada si fakir yang memerlukan dan pada sahabat yang dalam kesusahan.

Tentu rasa sedih sebab solat tak selalu on time. Khusyuk?? Entah bilalah kali terakhir aku khusyuk dalam solat.

Tentu rasa kesal sebab mulut tak pernah nak jaga. Ikhtilat pandang ringan. Mata dibiar liar menyapa benda haram. Aurat tak pernah dipeduli,asal cantik dah ok! Syariat pun tolak tepi.

Tentu juga rasa macam nak hidup balik kat dunia,nak mula balik semuanya dari a to z. Dulu rasa diri dah cukup suci padahal bila dah dok depan tuhan, buku amalan dah ditangan... 

Alahai.. Amalan para haiwan yang siang malam berzikir memuji Allah pun lagi banyak dari aku!

Y_Y

Aku itu aku
Aku itu juga boleh jadi kamu.

Muhasabah balik adakah kita layak digelar si abid yang bertaqwa??


No comments: