Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Firdausi Itu Impianku. Hidupku Adalah Untuk Allah. Doakan aku, kawan !

Kanak-Kanak Ribena >

Tukar Jam Ke Tangan Kanan !

Contengan Fesbuk Bertarikh 17 Mac 2014

"Hang kidal ka?"

"Awat tanya..?"

"Tak, saja tanya. Sebab tengok hang pakai jam kat tangan kanan. Orang kidal selalu macam tu, contohnya macam aku ni haa.."

"Aku penulis tangan kanan lol. Dulu aku pakai jam tangan kiri sebab dah terbiasa dari kecik.."

"Dah tu, awat tukaq??"

"Aku buat tranformasi masa darjah 6. Masa tu aku pi seminar UPSR. Tengah dengaq teknik nak jawab soalan penulisan bahasa melayu,tetiba cikgu tu mencelah pasal tangan kanan.

Yang aku ingat dia ada cakap, beruntung orang yang mendahulukan tangan kanan dalam banyak benda.

Dia tanya sorang kawan aku masa tu,' Emil, kamu pakai jam tangan mana?'

'Kiri'

'Ok, tukar sekarang. Alangkah beruntung orang yang melihat waktu solat di tangan sebelah kanannya berbanding tangan kiri.'

Sejurus selepas itu, bukan sahaja budak yang bernama Emil tu yang 'bertukar'.. Hampir satu ahli dewan menukar jam masing-masing ke sebelah kanan."

"Ouh.. Macam tu.... Betul jugak eh. Bagus betul cikgu tuh. Nabi SAW pun selalu ja mengaulakan bahagian kanan dari yang kiri. Moga ada keberkatan lebih di situ.."

"Yups. Itu sudah semestinya"


No comments: